بهترین ایده های طراحی برای آشپزخانه های کوچک | شرکت طراحی دکوراسیون بنوره

بهترین ایده های طراحی برای آشپزخانه های کوچک

بزرگتر همیشه بهتر نیست، مخصوصا وقتی که ما از آشپزخانه صحبت میکنیم. آشپزخانه های کوچک معمولا کارایی بهتری نسبت به آشپرخانه های بزرگ دارند. طراحی آشپزخانه های بزرگ منحصر به فرد نیست – همه آنچه شما نیاز دارید ایده های طراحیهای زیبا برای آشپزخانه های کوچک است تا فضای کوچک شما را سازمان یافته و کاربردی و زیبا سازد .

اگر شما بتوانید آشپزخانه خود را سازماندهی کنید، می توانید زندگی خود را سازماندهی کنید.” – لوئیس پاریش”

ما برخی از ایده های طراحی برای آشپزخانه های کوچک را با راه حل های طراحی خوب برای حل مشکلات زیر عنوان میکنیم. از شایع ترین مشکلات آشپزخانه های کوچک، درهم برهمی، کمبود کابینت و تاریکی وکمبود نور است.

شلوغی آشپزخانه

علت درهم برهمی آشپزخانه معمولا کمبود جا است. اغلب، ذخیره سازی راه حل اصلی نیست – ساده سازی و مرتب نگهداشتن آشپزخانه شماست. کابینت ها و کشوهای خود را بگردید و هر چیزی را که برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار نداده اید ببخشید یا بیرون بیاندازید. از خودتان بپرسید که آیا واقعا نیاز به چاقوی گیلاس بر یا یک برش دهنده تخم مرغ دارید؟ هنگامی که کابینت ها را پاک کرده اید تمام وسایلی که باعث شلوغی آشپزخانه شماست را در آنها بریزید.

کمبود فضای کانتر

برخی از فضای کانتر را اصلاح کرده اید، اما هنوز احساس می کنید که کافی نیست؟ این یک مسئله رایج است. ما ایده هایی برای به حداکثر رساندن (و حتی اضافه کردن) فضای بیشتری برای آشپزخانه های کوچک داریم، از جمله ترفند تبدیل سینک به یک تخته برش (در تصویر بالا).

تاریکی آشپزخانه

بهترین ایده های طراحی برای آشپزخانه های کوچک

اتاق های تاریک کوچکتر به نظر میایند ، بنابراین دیوارهای خود را با یک رنگ روشن نقاشی کنید.درآشپزخانه هم از کابینت های روشن استفاده کنید. اگر شما کابینت های گران و تاریک خود را دوست دارید، انواع مختلفی از نور را اضافه کنید. از نورپردازی زیر کابینت برای روشن ساختن محل کار و تمرکز روی کابینت های خود استفاده کنید. یک روشنایی خوب بدون در نظر گرفتن رنگ باعث بزرگتر شدن آشپزخانه میشود.

بعضی از ایده های نورپردازی زیر را امتحان کنید:

  • چراغهای LED نواری را به قفسه ها و زیر کابینت های خود اضافه کنید تا فضای ضد خود را روشن کنید.
  • جایگزینی لامپ های رشته ای با آخرین نسخه های کم مصرف و کارآمدآن.
  • چراغ های آویزان را می توانید بر روی سیستم های نورپردازی مسیریابی موجود بچرخانید تا لامپ های اتاق خود را لمس کنید.
  • وسایل روشنایی قدیمی را جایگزین کنید.
  • آینه را به یک دیوار آشپزخانه اضافه کنید و یا یک backsplash آینه ای برای انعکاس نور استفاده کنید.

ایده های طراحی برای آشپزخانه های کوچک که برای اجرای آسان می باشند:

قفسه های خوراک پزی(ماهیتابه،قابلمه و …)
قفسه ی دیواری
میزهای کانتر
مبلمان مخفی
قفسه های اضافی

  • قفسه بندی ماهیتابه و قابلمه: در حالی که اکثر آشپزخانه های کوچک فضای لازم برای قفسه های بزرگ و مستطیلی را ندارند، گزینه های برای فضاهای کوچکتر وجود دارد. قفسه های پلاستیکی قلابدار که لازم نیست از سقف آویزان شوند؛ بعضی از آنها می توانند به دیوار نصب شوند مانند دیواره pegboard بالا.
  • دیوار ابزار نگهداری لوازم آشپزخانه :الهام گرفتن از برخی از شلوغ ترین آشپزخانه رستوران، که از دیوار صنعتی و
    قفسه برای ذخیره سازی ظروف استفاده می شود. برخی از ایده ها برای ذخیره سازی وسایل و ابزار بر روی دیوار:از قفسه های آویزان برای ظروف استفاده کنید: یک نوار ساده قلاب دار می تواند ابزارهایی با حلقه یا سوراخی که در آنها داشته باشد را نگه دارد . سبد هایی وجود دارد که می تواند روی قفسه نگه داشته شود تا وسایل کوچکتر را نگه دارد.یک تخته ی سوراخ دار را رنگ و نصب کنید. و لوازم خود را از آن آویزان کنید.اقلام را براساس رنگ یا استفاده مرتب کنید.از آهنرباهای دیواری برای ذخیره چاقو و شیشه های ادویه استفاده کنید.
  • میز کانتر

اگر هدف شما ایجاد یک آشپزخانه قدیمی و کلاسیک باشد، یکی از مهمترین عناصر طراحی، کانترهای کوچک و بی نظیر است. هرچنداین مدرن به نظر نمی رسد ، اما فضای لازم را برای آماده کردن لوازم آشپزی و طبخ افزایش میدهد. اولین گام این است که تمام وسایل کوچک را کنار بگذاریم. برخی از ایده های دیگر برای افزایش فضای کانتر عبارتند از: اجاق گاز سرامیکی. اجاق گاز های الکتریکی امروز براق و مدرن هستند. آنها مزایای زیادی به آشپزخانه اضافه میکنند و تقریبا مانند یک کانتر هم میشوند، بنابراین شما می توانید یک تخته برش یا موارد دیگر را در مواقعی که به آن نیاز نداریدروی آن قرار دهید و استفاده کنید.

می توانید یک پوشش برای اجاق گاز خریداری کنید، بنابراین در هنگام استفاده از آن می توانید با خیال راحت بر روی اجاق گاز خود کار کنید. بعضی از پوشش ها به عنوان تخته برای قصابی  وبرش گوشت هستند.

</br></br>
  • مبلمان مخفی

سعی کنید یک رویکرد خلاقانه برای به حداکثر رساندن قابلیت آشپزخانه کوچک خود ایجادکنید. یافتن راه هایی برای ایجاد یک فضای چند منظوره با اقلام مورد استفاده در مبلمان، مفید است. برخی از ایده ها عبارتند از: بارهای بی سود را دوربیاندازید. کابینت یا میزهای آشپزخانه رولی را استفاده کنید. از میز یا تخته برش تاشو استفاده کنید.

</br></br>
</br></br>
  • قفسه بندی اضافی : مکانی را برای قفسه بندی اضافی برای ذخیره سازی بیابید. یک ردیف از قفسه های باریک، اضافه شده به اپن، می تواند برای کتابهای آشپزی مناسب باشد.

ایده های طراحی برای آشپزخانه های کوچک

آیا شما نیز تصمیم گرفته اید تا چند تغییر در آشپزخانه انجام دهید؟ از کجا شروع میکنید؟ چه کاری انجام خواهید داد؟ و…. برای تصمیم گیری بهتر میتوانید مقاله های دیگر ما را مطالعه کنید.

منبع : https://freshome.com

درباره شرکت بنوره بیشتر بدانید