طراحی دکوراسیون داخلی

نکات طراحی دکوراسیون داخلی  از نظر بهترین طراحان دکوراسیون

 

مقدمه :

حتما شما هم علاقه مندید تا چیدمان و دکوراسیون داخلی شیک و زیبایی داشته باشید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید. خانه ما بخشی از وجود و خاطرات ماست. همه ما پس از ساعت ها فعالیت روزانه با این تصور که خانه جایی است برای به آرامش رسیدن مان، قدم در آن می گذاریم. زندگی ما همیشه در حال تغییر است و این نیز باید در فضاهای زندگی ما منعکس شود. نکات طراحی دکوراسیون داخلی و تغییر دکوراسیون این بخش شما را هدایت می کند. تغییرات می تواند ساده باشد، خرید چند لوازم جانبی جدید یا شاید یک نقاشی، و میتواند یک تغییر بزرگ باشد، یک رنگ رنگ جدید، برخی از مبلمان جدید، شاید حتی یک بازسازی. در زیر برخی از اسرار بسیار ساده طراحی از برخی از طراحان داخلی شناخته شده به شما کمک می کند تا فضای زندگی خود را تغییر دهید تا بتوانید سبک و شخصیت خود را بازتاب دهید.

 

1.“اولین قاعده در موردطراحی دکوراسیون داخلی این است که شما می توانید تقریبا تمام قوانین دیگر را تغییر دهید” – بیلی بلادوین(Billy Bladwin)

چیزی که تقریبا همه تزئینات به شما می گویند این است که قوانین باید شکسته شوند. مهمتر اینکه دکور در خانه شما، سبک زندگی شما و شخصیت شما نشان می دهد. با این حال، مهم است که تعادل را پیدا کنید تا خانه ی شما خسته کننده و بی روح و یا بیش از حد شلوغ و گیج کننده نشود. به همین صورت که عدم تعادل در ابعاد مختلف زندگی، عدم آرامش را به همراه دارد ، فضای معماری و طراحی دکوراسیون داخلی نامتعادل نیز ناراحتی به همراه می آورد. در طراحی دکوراسیون داخلی اصل اساسی ، ایجاد تعادل بصری میباشد.

 

2.”مبلمان خود را با دقت تنظیم کنید وبافشار به دیوار نجسبانید. با تنظیم مبلمان خود حتی به اندازه چند سانتی متر شما یک فضای گرم و درجریان را ایجاد میکنید. “- بتی برنهام(Betsy Burnham)

در حالی که هر طراحان ترفندهای منحصربه فرد خود را برای طراحی یک اتاق دارند، آنها به اتفاق آرا معتقدند که یک خانه باید احساس خوبی داشته باشد، منافع و احساسات منزل خود را نشان دهد و هرگز نباید بیش از حد جدی باشد.

3.”سقف همیشه باید در نظر گرفته شود. سقف ها فضای بسیار نادیده گرفته شده در اتاق هستند. “- آلبرت هادلی(Albert Hadley)

هنگام تزئین خانه مردم ابتدا به دیوارها و سپس به مبلمان و … فکر میکنند و به ندرت به یاد سقف و تاثیر آن در طراحی میافتند. این سقف است که موفق به انجام چندین کار در یک اتاق می شود. سقف ها منعکس کننده نور طبیعی تابیده شده از پنجره ها هستند و عمق و گرما را به اتاق اضافه می کند و قطعا حس عمیقی به اتاق میدهند.

 

  1. “استفاده از تصویر زمینه در مکان های غیر منتظره: در سقف، در کمد، راهرو ها و فضای باز کوچک. یک تصویر زمینه یا کاغذ دیواری در فضاهای کوچک می تواند یک پیچ و تاب شگفت انگیز و دیدنی باشد. “- لیندسی مرجانی هارپر(Lindsay Coral Harper)

همیشه سرگرم کننده است که به خانه کسی بروید و غیر منتظره باشد و شگفت زده شوید. اتاق غذاخوری رسمی با یک سقف رنگی روشن، یک راهرو سفید و یک پله غیر منتظره رنگارنگ. یک اتاق خواب ساده سفید ممکن است یک کمد با رنگی بامزه و زیبا ارائه دهد. یا در یک اتاقی دیگر چشم بلافاصله به سمت سقف شلوغ و زیبا خیره می شود.

 

4.”رنگ اتاق میتواند حس جوان و جذاب به اتاق بدهد.” – کریستینا مورفی(Christina Murphy)

بسیاری از مردم می ترسند که دیوارهایشان رنگی روشن داشته باشند. رنگ نیز می تواند از طریق لوازم دیگر اتاق اضافه شود. پتو های دوست داشتنی، گلدان، نقاشی، بالش ها و فرش ها یک روش فوق العاده برای اضافه کردن یک پاپ رنگ می باشد. از چیزهای کوچک شروع کنید؛ شاید یک لامپ رنگی اضافه کنید، سپس شما می توانید یک گلدان، پتو را اضافه کنید و اگر آماده باشید، سعی کنید مناطق بزرگتر را درگیر کنید. رنگ واقعا بر احساس شما تأثیر می گذارد و می تواند فضای زندگی شما را خوشحال و پر انرژی کند.

  1. “من به تاریخ احترام میگذارم ،اما شما باید تجربه و خاطرات خود را به اتاق به ارمغان بیاورد” ایستوان فرانسر( Istvan Francer)

آنچه که خانه شما را منحصر به فرد می سازد، چیزهایی است که در آن دارید. نمایش اموال شخصی میتواند شخصیت شما،ماجراهاو دستاوردهایتان  را آشکار سازد. لوازم شخصی خود را با لوازم جدید و قدیمی مخلوط کنید. همه ما گذشته، حال و آینده داریم و همه اینها بخشی از تاریخ شخصی ما است.

  1. “من فکر نمی کنم مردم به اندازه کافی به طراحی دکوراسیون داخلی علاقه داشته باشند . این همیشه نباید جدی باشد. طراحی مانند ازدواج نیست، شما مجبور نیستید برای زندگی بجنگید. “- راس کسیدی(Ross Cassidy)

نترسید چیزی جدید را امتحان کنید شما همیشه می توانید آن را تغییر دهید. مبلمان را می توان دوباره مرتب کرد و دیوارها را می توان رنگ آمیزی کرد. با همه ی اینها یک چیز جدید و نو را امتحان کنید شما ممکن است آن را دوست داشته باشید. از چیزهای کوچک شروع کنید و سپس بزرگترین ها را تغییر دهید. اتاق بدون مبلمان سرگرم کننده و رنگارنگ بسیار بی مزه و بی روح خواهد بود. این مبلمان است که به اتاق شخصیت می دهد. این نشان می دهد که مالک سرگرم کننده دوست داشتنی است و به احتمال زیاد خود را بیش از حد جدی نمی گیرد. برعکس، اگر دیوارها و سایه های لامپ سفید نبودند، اتاق خیلی شلوغ و بیش از حد گیج کننده بود.

  1. 8. “راحتی واقعی(بصری و فیزیکی) در هر اتاق حیاتی است”. – مارک همپتون(Mark Hampton)

مسئله دیگری که به نظر می رسد همه طراحان موافق آن هستند، اهمیت راحتی در خانه است. مهم نیست که سبک شخصی شما چیست – آیا شما ظریف و پیچیده و یا عادی و وسواسی هستید … آیا شما خونسردوخوش بین، عجیب و غریب، کلاسیک، بوهمیا هستید – مهمترین چیز این است که خانه خود را به راحتی قابل زندگی کنید. یک طراحی دکوراسیون داخلی خوب زمانی است که خانه به خوبی و کاملا راحت و کاربردی باشد.

  1. “وازم منزل، جایی است که من می خواهم بیانیه ای راجب آن بنویسم. آنها روح یک اتاق هستند. “- آستین وارنر(Austin Warner)

لوازم منزل یک راه عالی برای برقرای ارتباط دکوراسیون با هم هستند. آنها می توانند تمام قطعات را به هم بپیوندند تا فضای خانه را به پایان برسانند. اثاثیه یکی دیگر از راه های اضافه کردن یک حس به فضا است زیرا اغلب میگوند که شما کجا هستید و کجا علاقه به استراحت و دراز کشیدن دارید. اگر شما بیش از حد ترسو هستید که مقدار زیادی رنگ ها، الگوهای متنوع در دیوار و سقف به کار ببرید ، هنوز هم می توانید یک فضای رنگارنگ با لوازم جانبی که انتخاب می کنید ایجاد کنید.

  1. “مهمترین چیز؟ روشنایی کامل در همه زمان ها “- اسکار دلارنتا(Oscar de la Renta)

نور طبیعی بهترین است، اما زمانی که منبع نور طبیعی محدود است باید مقدار زیادی از منابع نور وجود داشته باشد. محیط خود را در نظر بگیرید که آیا خانه شما در یک شهر بزرگ، در نزدیکی جنگل یا در اقیانوس است. بعضی از خانه ها نور طبیعی بیشتری نسبت به دیگران دارند و نور در خانه شما در طول روز تغییر می کند. اگر در تمام اتاق های خانه خود در تمام طول روز سر بزنید متوجه خواهید شد که نورپردازی باید تکمیل شود. نورپردازی خوب در فضای مناسب، محبت و خونگرمی و گرما را به محیط اطراف شما اضافه می کند.

آیا شما نیز تصمیم گرفته اید تا چند تغییر در اطراف خانه انجام دهید؟ از کجا شروع میکنید؟ چه کاری انجام خواهید داد؟ و…. برای تصمیم گیری بهتر میتوانید مقاله های دیگر ما را مطالعه کنید.

منبع : https://freshome.com

درباره شرکت بنوره بیشتر بدانید